Czy wiesz jak wiele można zmienić w ciągu jednej doby?
My wiemy!

24 godziny to czas, który daliśmy uczestnikom pierwszej edycji hackathonu Hack4Change na stworzenie proekologicznych urządzeń i aplikacji. W wydarzeniu wzięło udział ponad 100 uczestników, powstało 20 zespołów, a finalnie ukończono aż 16 projektów które wspomogą naszą planetę w walce z największymi zagrożeniami XXI wieku: zanieczyszczeniem środowiska, zmianami klimatycznymi i kryzysem spowodowanym pandemią. Poznajcie rozwiązania stworzone podczas Hack4Change!

Świetliki

I MIEJSCE
Aplikacja do świecenia przykładem​ łączy zaangażowanie użytkowników w wyrabianie zielonych nawyków z grywalizacją. Jej celem jest promowanie pozytywnych nawyków w dziedzinie ochrony środowiska. W oparciu o dane z kodów kreskowych aplikacja pomaga segregować odpady oraz wybierać produkty o lepszym składzie i mniejszej szkodliwości dla środowiska. Aplikacja promuje także ekologiczny transport i zwiększa świadomość dotyczącą wpływu poszczególnych aktywności na emisję CO2. Jej użytkownik otrzymuje punkty za podejmowanie ekologicznych wyborów w życiu codziennym. Użytkownicy rywalizują ze sobą o najwyższe miejsce w rankingu, tym samym motywując się wzajemnie do bycia eco.

ADMD

WYRÓŻNIENIE
Aplikacja Questie - pomaganie przez działanie to projekt skierowany do millenialsów, który w formie gry zachęca użytkowników do realizowania małych działań dla dobra planety i swojego otoczenia. Jest to aplikacja społecznościowa przeznaczona dla ludzi którzy chcą zaangażować się w działalność społeczną. Sami użytkownicy aplikacji tworzą zadania do wykonania i podejmują wyzwania utworzone przez innych. Za zrealizowane zadania zbierają punkty i zdobywają odznaki. Aplikacja buduje zaangażowanie we wspólną inicjatywę, dzięki czemu pomaga również wykluczać odosobnienie i samotność.

Flower Power

WYRÓŻNIENIE
Urządzenie zapewniające optymalne warunki wzrostu rośliny Sansevieria Superba, która oczyszcza powietrze z toksyn i zanieczyszczeń. Jego działanie wpływa na poprawę jakości powietrza w pomieszczeniu, co ma bezpośredni wpływ na zdrowie i komfort przebywających w nim osób. Urządzenie jest wyposażone w dodatkowe czujniki monitorujące temperaturę otoczenia​, oświetlenie​ oraz poziom zanieczyszczenia powietrza.

Ekoninja

WYRÓŻNIENIE
Ekoninja - Less is More green. Aplikacja wspierająca ideę less waste i pomagająca w walce z nadprodukcją plastiku. Zawiera bazę produktów sprzedawanych w opakowaniach sprzyjających środowisku i sklepów oferujących takie produkty w swoim asortymencie. Ekoninja pomaga także znaleźć ekologiczne alternatywy ulubionych produktów oraz podejmować ekologiczne wybory konsumenckie. Aplikacja zbiera dane o ilości plastiku zużywanego w gospodarstwie domowym i pomaga zmniejszać jego ilość poprzez codzienne wyzwania. Nagrodą za każde zaoszczędzone 5 kg plastiku jest posadzenie drzewa.

Roślinki

Aplikacja umożliwiająca badanie bilansu roślinności, która angażując użytkowników zbiera dane o roślinności występującej na danym terenie. Uzyskane w ten sposób dane mogą być wykorzystywane przez naukowców, władze miejskie i samych mieszkańców, pomogą w obserwacji zmian zachodzących w otoczeniu oraz w edukacji ekologicznej w szkołach.

Unstuffy

Aplikacja zakupowa wykorzystująca przetwarzanie mowy na tekst i rozpoznawanie obrazów. Odpowiada na problem ludzi starszych i nietechnicznych z zakupami online, które w dobie pandemii okazały się niezbędną alternatywą standardowych zakupów. Aplikacja pomaga zautomatyzować proces zakupowy, usprawnia planowanie i kontrolowanie zapasów oraz zapewnia przyjazną środowisku drogę produktu od sklepu do domu. Docelowo umożliwi także zakupy sąsiedzkie i food sharing. Poprzez świadome zakupy i wspólne dostawy będzie wpływać na zmniejszenie zużycia paliwa, liczby aut na drodze i znacznie ograniczy ilość odpadów plastikowych.

Swapp

Aplikacja Swapp: Nie kupuj - wymieniaj, nie wyrzucaj - oddawaj. Aplikacja stworzona dla osób którym bliska jest idea zero waste. Umożliwia oddawanie i wymianę nieprzydatnych przedmiotów w środowisku lokalnym. Dzięki niej użytkownicy zmniejszają ilość generowanych odpadów, a przedmioty, które nie są im już potrzebne zyskują nowe życie.

Żeton

Aplikacja oparta na systemie żetonowym wykorzystująca grywalizację w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Używając aplikacji dziecko zbiera punkty i zdobywa nagrody za pozytywne zachowania. Aplikacja pozwala na bieżąco kontrolować jego postępy. Mogą z niej korzystać jednocześnie rodzice, nauczyciele i terapeuci oraz wszystkie osoby zaangażowane w pomoc danemu dziecku.

Wearable Termowizja

Urządzenie pozwalające na widzenie termowizyjne dzięki nałożeniu termowizyjnego ekranu na dowolne okulary. Termowizja może mieć wiele praktycznych zastosowań takich jak wykrywanie przegrzewających się urządzeń, nieszczelnych izolacji czy badanie temperatury na odległość. Ostatnie zastosowanie może być szczególnie przydatne w walce z epidemią koronawirusa.

SomeDevs

FieldWatch - autonomiczny system do skanowania pól pod kątem chwastów i chorób z wykorzystaniem dronów, czujników IOT oraz Azure Cloud Services. System pozwala na opryskiwanie selektywne zgodne z ideą Just in Time dzięki czemu pola opryskiwane są jedynie kiedy jest taka konieczność, a do naszego pożywienia i środowiska trafia mniej chemii.

EnergyMap

Interaktywna mapa zanieczyszczenia środowiska bazująca na danych WHO, która pokazuje zależności pomiędzy zanieczyszczeniem środowiska na danym terenie, a stanem zdrowia jego mieszkańców. EnergyMap zwiększa świadomość dotyczącą konsekwencji zanieczyszczenia środowiska dla zdrowia i sprzyja podejmowaniu ekologicznych wyborów w życiu codziennym.

GeoMonitoring

Aplikacja GeoM: siły technologii w służbie natury służy do społecznego monitoringu gatunków inwazyjnych, czyli gatunków obcych dla danego ekosystemu, które negatywnie na niego działają. GeoM umożliwi monitorowaniu gatunków inwazyjnych na terenach zurbanizowanych oraz pomoże w edukacji ekologicznej w szkołach.

Wiigamers

Aplikacja wspierająca segregację śmieci i recykling, która pozwala na automatyczne kategoryzowanie odpadów i wskazuje odpowiednią dla nich metodę utylizacji. Zawiera mapę, która wskazuje użytkownikowi lokalizację koszy na odpady niestandardowe w jego okolicy. Dodatkowo aplikacja sugeruje jak można ponownie wykorzystać odpady.

Activity Booster

Aplikacja służąca do łączenia ludzi, którzy działają na rzecz takich obszarów jak: ekologia, społeczeństwo oraz realizujących wszelkie inne działania, których celem jest poprawa jakości życia na naszej planecie. Program Activity Booster ma na celu aktywizowanie do działania i zrzeszanie osób, które kierują się w życiu podobnymi ideami. Korzystając z dostępnej w aplikacji mapy, użytkownicy mogą zobaczyć jakie aktywności są organizowane w ich okolicy. Mogą dołączyć do już istniejących wydarzeń lub zainicjować nowe.

StorkSchool

Aplikacja do zdalnej nauki angielskiego łączącą nauczycieli z Afryki i europejskie szkoły. Projekt pomoże zmniejszyć bezrobocie wśród wykształconych kobiet w Afryce, dla których angielski jest pierwszym językiem, jednocześnie rozwiązując problem braku nauczycieli z natywnym angielskim w europejskich szkołach. Rozwiązanie będzie szczególnie przydatne w przypadku wystąpienia nawrotu pandemii i konieczności kontynuowania nauki online w kolejnym roku szkolnym.

Drugie życie kartonu

Drugie życie kartonu to strona internetowa i naklejka z kodem QR kierującym do strony, której celem jest edukacja ekologiczna klientów firmy zajmującej się naprawą sprzętu elektrycznego. Strona internetowa wyjaśnia postępowanie firmy, która często otrzymuje przedmioty zapakowane w karton i w celu ochrony środowiska stara się je ponownie wykorzystywać i wysyłać do klientów sprzęt zapakowany w używane kartony.

Dołącz do Hack4Change!

Chcesz włączyć się w organizację kolejnej edycji Hack4Change?

Napisz do nas i bądź częścią zmiany!

kontakt@hack4change.tech
+48 732 012 597

Skontaktuj się z nami

HACK4CHANGE
Hack4Change
Marcin Młyński
Fundacja CODE:ME
kontakt@hack4change.tech
+48 732 012 597
Social Media