Przez 24 godzinny - całą noc i cały dzień z 26 na 27 czerwca - ponad setka uczestników z całej Polski (oraz z Londynu!) pracowała nad aplikacjami i urządzeniami, które wspomogą naszą planetę w walce z zanieczyszczeniem środowiska, zmianami klimatycznymi oraz kryzysem spowodowanym pandemią. Zarówno od strony technicznej jak i biznesowej wspierało ich w tym 33 doświadczonych mentorów.
Efektem hackathonu Hack4Change jest powstanie 20 innowacyjnych rozwiązań. Każde z nich musiało realizować 3 kryteria - tak zwane bieguny - czyli zdefiniowane przez podróżnika Marka Kamińskiego największe wyzwania ludzkości w XXI wieku: Zaangażowanie Społeczne, Zrównoważony Rozwój i Osobliwość.
24 godziny to czas, który daliśmy uczestnikom pierwszej edycji hackathonu Hack4Change na stworzenie proekologicznych urządzeń i aplikacji. W wydarzeniu wzięło udział ponad 100 uczestników, powstało 20 zespołów, a finalnie ukończono aż 16 projektów które wspomogą naszą planetę w walce z największymi zagrożeniami XXI wieku: zanieczyszczeniem środowiska, zmianami klimatycznymi i kryzysem spowodowanym pandemią. Poznajcie rozwiązania stworzone podczas Hack4Change!
Aplikacja Questie - pomaganie przez działanie to projekt skierowany do millenialsów, który w formie gry zachęca użytkowników do realizowania małych działań dla dobra planety i swojego otoczenia. Jest to aplikacja społecznościowa przeznaczona dla ludzi którzy chcą zaangażować się w działalność społeczną. Sami użytkownicy aplikacji tworzą zadania do wykonania i podejmują wyzwania utworzone przez innych. Za zrealizowane zadania zbierają punkty i zdobywają odznaki. Aplikacja buduje zaangażowanie we wspólną inicjatywę, dzięki czemu pomaga również wykluczać odosobnienie i samotność.
Urządzenie zapewniające optymalne warunki wzrostu rośliny Sansevieria Superba, która oczyszcza powietrze z toksyn i zanieczyszczeń. Jego działanie wpływa na poprawę jakości powietrza w pomieszczeniu, co ma bezpośredni wpływ na zdrowie i komfort przebywających w nim osób. Urządzenie jest wyposażone w dodatkowe czujniki monitorujące temperaturę otoczenia, oświetlenie oraz poziom zanieczyszczenia powietrza.
Ekoninja - Less is More green. Aplikacja wspierająca ideę less waste i pomagająca w walce z nadprodukcją plastiku. Zawiera bazę produktów sprzedawanych w opakowaniach sprzyjających środowisku i sklepów oferujących takie produkty w swoim asortymencie. Ekoninja pomaga także znaleźć ekologiczne alternatywy ulubionych produktów oraz podejmować ekologiczne wybory konsumenckie. Aplikacja zbiera dane o ilości plastiku zużywanego w gospodarstwie domowym i pomaga zmniejszać jego ilość poprzez codzienne wyzwania. Nagrodą za każde zaoszczędzone 5 kg plastiku jest posadzenie drzewa.
Aplikacja umożliwiająca badanie bilansu roślinności, która angażując użytkowników zbiera dane o roślinności występującej na danym terenie. Uzyskane w ten sposób dane mogą być wykorzystywane przez naukowców, władze miejskie i samych mieszkańców, pomogą w obserwacji zmian zachodzących w otoczeniu oraz w edukacji ekologicznej w szkołach.
Aplikacja zakupowa wykorzystująca przetwarzanie mowy na tekst i rozpoznawanie obrazów. Odpowiada na problem ludzi starszych i nietechnicznych z zakupami online, które w dobie pandemii okazały się niezbędną alternatywą standardowych zakupów. Aplikacja pomaga zautomatyzować proces zakupowy, usprawnia planowanie i kontrolowanie zapasów oraz zapewnia przyjazną środowisku drogę produktu od sklepu do domu. Docelowo umożliwi także zakupy sąsiedzkie i food sharing. Poprzez świadome zakupy i wspólne dostawy będzie wpływać na zmniejszenie zużycia paliwa, liczby aut na drodze i znacznie ograniczy ilość odpadów plastikowych.
Aplikacja Swapp: Nie kupuj - wymieniaj, nie wyrzucaj - oddawaj. Aplikacja stworzona dla osób którym bliska jest idea zero waste. Umożliwia oddawanie i wymianę nieprzydatnych przedmiotów w środowisku lokalnym. Dzięki niej użytkownicy zmniejszają ilość generowanych odpadów, a przedmioty, które nie są im już potrzebne zyskują nowe życie.
Aplikacja oparta na systemie żetonowym wykorzystująca grywalizację w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Używając aplikacji dziecko zbiera punkty i zdobywa nagrody za pozytywne zachowania. Aplikacja pozwala na bieżąco kontrolować jego postępy. Mogą z niej korzystać jednocześnie rodzice, nauczyciele i terapeuci oraz wszystkie osoby zaangażowane w pomoc danemu dziecku.
Urządzenie pozwalające na widzenie termowizyjne dzięki nałożeniu termowizyjnego ekranu na dowolne okulary. Termowizja może mieć wiele praktycznych zastosowań takich jak wykrywanie przegrzewających się urządzeń, nieszczelnych izolacji czy badanie temperatury na odległość. Ostatnie zastosowanie może być szczególnie przydatne w walce z epidemią koronawirusa.
FieldWatch - autonomiczny system do skanowania pól pod kątem chwastów i chorób z wykorzystaniem dronów, czujników IOT oraz Azure Cloud Services. System pozwala na opryskiwanie selektywne zgodne z ideą Just in Time dzięki czemu pola opryskiwane są jedynie kiedy jest taka konieczność, a do naszego pożywienia i środowiska trafia mniej chemii.
Interaktywna mapa zanieczyszczenia środowiska bazująca na danych WHO, która pokazuje zależności pomiędzy zanieczyszczeniem środowiska na danym terenie, a stanem zdrowia jego mieszkańców. EnergyMap zwiększa świadomość dotyczącą konsekwencji zanieczyszczenia środowiska dla zdrowia i sprzyja podejmowaniu ekologicznych wyborów w życiu codziennym.
Aplikacja GeoM: siły technologii w służbie natury służy do społecznego monitoringu gatunków inwazyjnych, czyli gatunków obcych dla danego ekosystemu, które negatywnie na niego działają. GeoM umożliwi monitorowaniu gatunków inwazyjnych na terenach zurbanizowanych oraz pomoże w edukacji ekologicznej w szkołach.
Aplikacja wspierająca segregację śmieci i recykling, która pozwala na automatyczne kategoryzowanie odpadów i wskazuje odpowiednią dla nich metodę utylizacji. Zawiera mapę, która wskazuje użytkownikowi lokalizację koszy na odpady niestandardowe w jego okolicy. Dodatkowo aplikacja sugeruje jak można ponownie wykorzystać odpady.
Aplikacja służąca do łączenia ludzi, którzy działają na rzecz takich obszarów jak: ekologia, społeczeństwo oraz realizujących wszelkie inne działania, których celem jest poprawa jakości życia na naszej planecie. Program Activity Booster ma na celu aktywizowanie do działania i zrzeszanie osób, które kierują się w życiu podobnymi ideami. Korzystając z dostępnej w aplikacji mapy, użytkownicy mogą zobaczyć jakie aktywności są organizowane w ich okolicy. Mogą dołączyć do już istniejących wydarzeń lub zainicjować nowe.
Aplikacja do zdalnej nauki angielskiego łączącą nauczycieli z Afryki i europejskie szkoły. Projekt pomoże zmniejszyć bezrobocie wśród wykształconych kobiet w Afryce, dla których angielski jest pierwszym językiem, jednocześnie rozwiązując problem braku nauczycieli z natywnym angielskim w europejskich szkołach. Rozwiązanie będzie szczególnie przydatne w przypadku wystąpienia nawrotu pandemii i konieczności kontynuowania nauki online w kolejnym roku szkolnym.
Drugie życie kartonu to strona internetowa i naklejka z kodem QR kierującym do strony, której celem jest edukacja ekologiczna klientów firmy zajmującej się naprawą sprzętu elektrycznego. Strona internetowa wyjaśnia postępowanie firmy, która często otrzymuje przedmioty zapakowane w karton i w celu ochrony środowiska stara się je ponownie wykorzystywać i wysyłać do klientów sprzęt zapakowany w używane kartony.
Data is More Valuable Than Oil. W ostatnich latach dane stały się bardzo cennym towarem. W niemal każdej branży, poczynając od reklamy, a kończąc na medycynie, przetwarza się ich ogromne ilości. Pozyskiwanie i przetwarzanie danych stało się jedną z kluczowych umiejętności współczesnego świata. Dlatego tak wielką popularnością cieszy się obecnie Python - język programowania wywodzący się ze środowisk uczelnianych, który posiada bardzo dużą ilość narzędzi i bibliotek wspierających przetwarzanie i wizualizację danych.
Niesamowity wzrost popularności tego języka jest bezpośrednio związany ze wzrostem zapotrzebowania w dziedzinie przetwarzania danych. Na warsztatach przedstawię podstawowe narzędzia do przetwarzania danych w Pythonie. Na przygotowanych wcześniej jupyter notebookach wczytamy, przetworzymy, a następnie zwizualizujemy kilka przykładowych zbiorów danych przy pomocy numpy, matplotlib oraz pandas.
Wymagana przynajmniej podstawowa znajomość Python’a (konieczna znajomość takich obszarów jak: typy danych, funkcje, korzystanie z bibliotek)
Przez ponad trzynaście lat pracy w IT zdobył doświadczenie w wielu technologiach i obszarach branży - od bycia administratorem, przez bycie programistą C#, Pythona czy Go, aż do szeroko pojętego devopsu. Budował zespoły i realizował projekty dla firm z wielu branż, o różnej skali - od korporacji do startupów. Jego filozofia podczas współpracy zakłada stworzenie zgranej i sprawnie współpracującej drużyny, stosującej narzędzia dobrane odpowiednio do stawianych przed nią wyzwań, a także dzielącej się wiedzą i wspomagającą się w zwiększaniu kompetencji. Ostatni punkt realizuje również prowadząc szkolenia z programowania oraz prezentując na lokalnych meetupach. Jest również współzałożycielem Icetek - młodego software house'u do zadań specjalnych, ukierunkowanego na tworzenie nowoczesnych aplikacji cloud-native i edge computing. Po godzinach zajmuje się sortowaniem klocków lego, komponowaniem muzyki elektronicznej i instalowaniem Kubernetesa na wszystkich urządzeniach posiadających procesor i dostęp do Internetu.
Power Apps to platforma do tworzenia aplikacji mobilnych i internetowych, dzięki której nawet bez znajomości języków programowania możesz korzystać z możliwości, które kiedyś były zarezerwowane tylko dla zaawansowanych narzędzi programistycznych. Nie wierzysz, że to możliwe? Przyjdź na warsztaty i przekonaj się sam.
W ramach godzinnych warsztatów zbudujemy prostą aplikację, która ułatwi segregację śmieci. Skoro tyle można zrobić w godzinę, to pomyśl, ile możesz osiągnąć z Power Apps w ciągu 24 godzin!
Pracuje jako Partner Technology Strategist w Microsoft, jej specjalnością jest sztuczna inteligencja. Ma doświadczenie w zakresie uczenia maszynowego, szczególnie przetwarzania języka naturalnego, oraz w obszarach analityki i automatyzacji. Jej pasją są multidyscyplinarne projekty i łączenie dziedzin. Ukończyła Informatykę na Politechnice Warszawskiej, a obecnie studiuje filozofię. W kręgu jej zainteresowań znajduje się sztuczna inteligencja, kognitywistyka i filozofia umysłu.
Architekt Rozwiązań Chmurowych opartych o dane i sztuczną inteligencję w Microsoft, adwokatka programu grantowego Microsoft AI for Good. Absolwentka SGH na kierunku Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne w Ekonomii. Obecnie pracuje nad zdobyciem kolejnego tytułu naukowego w dziedzinie Data Science. Ekspert w zakresie cloud computing z naciskiem na uczenie maszynowe, analizę i wizualizację danych oraz zarządzanie tożsamością. Pasjonatka technologii skupiająca się na najnowszych rozwiązaniach AI i wprowadzaniu ich w życie.
Masz pomysł na urządzenie wykorzystujące sztuczną inteligencję? Od dziecka marzysz o stworzeniu własnej inteligentnej maszyny? Teraz jest to możliwe nawet jeśli AI znasz tylko z filmów! Poznaj Azure Cognitive Services - zestaw predefiniowanych modeli uczenia maszynowego, który jest w stanie zaprogramować maszynę, aby reagowała na zewnętrzny świat, tak jak człowiek. Zasadniczo taka jest definicja sztucznej inteligencji - programowanie maszyny do pozyskiwania danych ze świata rzeczywistego, rozumienia i interpretowania ich oraz reagowania na nie tak jak zareagowałby człowiek.
Dzięki Azure Cognitive Services masz dostęp do wielu gotowych usług poznawczych, które zostały zaprogramowane przez inżynierów Microsoft. Jeśli chcesz z nich skorzystać, aby Twoja maszyna zaczęła myśleć i reagować jak istota ludzka, wystarczy, że pobierzesz je do swojej aplikacji! Podczas hackathonu będziesz mógł skorzystać z dowolnych usług Azure Cognitive Services. Chcesz poznać je bliżej? Weź udział w warsztatach i ucz się działając. Wspólnie zbudujemy aplikację wykrywającą emocje!
Architekt Rozwiązań Chmurowych opartych o dane i sztuczną inteligencję w Microsoft, adwokatka programu grantowego Microsoft AI for Good. Absolwentka SGH na kierunku Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne w Ekonomii. Obecnie pracuje nad zdobyciem kolejnego tytułu naukowego w dziedzinie Data Science. Ekspert w zakresie cloud computing z naciskiem na uczenie maszynowe, analizę i wizualizację danych oraz zarządzanie tożsamością. Pasjonatka technologii skupiająca się na najnowszych rozwiązaniach AI i wprowadzaniu ich w życie.
Pracuje jako Partner Technology Strategist w Microsoft, jej specjalnością jest sztuczna inteligencja. Ma doświadczenie w zakresie uczenia maszynowego, szczególnie przetwarzania języka naturalnego, oraz w obszarach analityki i automatyzacji. Jej pasją są multidyscyplinarne projekty i łączenie dziedzin. Ukończyła Informatykę na Politechnice Warszawskiej, a obecnie studiuje filozofię. W kręgu jej zainteresowań znajduje się sztuczna inteligencja, kognitywistyka i filozofia umysłu.
Zapraszamy do godzinnej podróży w 5 krokach przez Metodę Biegun. Warsztaty przybliżą cele i narzędzia Metody Biegun - czyli metody osiągania celów, która wspiera projektowanie rozwiązań, pracę zespołową i definiowanie celów z głębokim zrozumieniem potrzeb użytkowników i własnych. Podczas warsztatów poznasz genezę powstania tej metody, usłyszysz o pracy i doświadczeniach Marka Kamińskiego, dzięki którym Metoda Biegun jest obecnie dostępna w ofertach warsztatów, webinarów i w książkach Marka. Więcej informacji: https://thepower4change.com/
Trener, Service Designer w obszarze rozwoju i innowacji, pasjonatka łączenia ludzi, technologii i biznesu. Autor innowacyjnych programów i projektów edukacyjnych mających na celu doskonałość organizacyjną. Od 13 lat wspiera organizacje i ich liderów w tworzeniu rozwiązań i kultury zapewniających realizację celów i motywację pracowników. Wspiera projektowanie rozwiązań narzędziami i najlepszymi praktykami Metody Biegun Marka Kamińskiego.
Warsztaty Design Thinking, to warsztaty, na których wypracowuje się rozwiązanie odpowiadające wprost na problem klienta, społeczności czy innego podmiotu. Podczas dwóch godzin postaramy się poszerzyć nasze horyzonty i uszyć rozwiązanie na miarę, dopasować je do aktualnych potrzeb. Czeka Cię dużo pracy w grupach i wytężone kreatywne myślenie.
Absolwentka SGH i studentka SWPS na kierunku psychologia biznesu. Interesuje się budowaniem strategii rozwojowych dla biznesu. Dominika w Microsoft zajmuje się budowaniem strategii komunikacji z partnerami. W wolnym czasie stara się powiększać swoją wiedzę na temat kultury Ameryki Łacińskiej.
Czy wiesz jak się programuje robota? Jeśli jesteś ciekaw to zapraszamy na półtoragodzinne warsztaty z tworzenia aplikacji na robotkę NOA – towarzyszkę Marka Kamińskiego w podróży dookoła świata. Korzystając z Android Studio, przy użyciu Javy, skłonimy NOA do wykonania obrotów, wymachów i innych ćwiczeń fizycznych. Poznacie mechanizmy dzięki którym NOA słyszy i mówi. Jak wykorzystacie tą wiedzę? To już zależeć będzie od waszej pomysłowości. Warsztaty z NOA są świetnym uzupełnieniem warsztatów Azure Cognitive Services, z których NOA chętnie korzysta.
Specjalista od robota NOA. Od ponad 20 lat programuje w Javie, coraz chętniej również w Kotlinie czy Darcie. Zajmuje się problemami na styku człowiek-system, obecnie dzięki NOA, również kontaktami człowiek-robot.
Wprowadzenie do części infrastrukturalnej świata Microsoft Azure. Podczas spotkania przedstawimy najlepsze praktyki korzystania z Azure w oparciu o Azure Portal oraz Azure Cloud Shell. Dowiedz się jak tworzyć, zarządzać i monitorować wszystko - od prostych aplikacji internetowych po złożone aplikacje chmurowe - wszystko w pojedynczej, ujednoliconej konsoli.
Na co dzień zajmuje się doradztwem w obszarze chmury publicznej dla Klientów Microsoft. Absolwent Fizyki Technicznej na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej. Pasjonat Chmury, przede wszystkim rozwiązań z zakresu infrastruktury i aplikacji. Prywatnie wielki fan piłki nożnej.
Sztuczna Inteligencja to ogromny potencjał. Sztuczna Inteligencja to odpowiedzialność. Sztuczna Inteligencja to narzędzie czynienia dobra. Podczas tej sesji opowiemy o tym, dlaczego Microsoft powołał inicjatywę AI for Good i jakiego rodzaju problemy współczesnego świata pomaga rozwiązać dzięki grantom. Dowiesz się jakie są granty i w jaki sposób możesz o nie aplikować by z sukcesem rozwijać projekt stworzony podczas Hack4Change!
Zajmuje się projektami związanymi z Philanthropies i Government Affairs w polskim biurze Microsoft. Marek Zaleski to praktyk komunikacji i marketingu związany z branżą nowych technologii od 20 lat.
Zdobywca biegunów, założyciel Fundacji i Marek Kaminski Academy. Jako pierwszy na świecie zdobył oba bieguny Ziemi w ciągu jednego roku, bez pomocy z zewnątrz, za co został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa. Inspiruje setki tysięcy ludzi w Polsce i na świecie poprzez książki, filmy, podcasty, webinary i programy trenerskie. Stworzył Marek Kamiński Academy, której misją jest promowanie wiary w potencjał ludzki i budowanie odporności psychicznej. Daje sprawdzone narzędzia do zmiany i osiągania celów, które od 20 lat zmieniają życie dziesiątek tysięcy ludzi i pomagają w rozwoju osobistym i biznesowym. Założyciel Fundacji oraz pomysłodawca międzynarodowego programu transformacyjno-rozwojowego Life Plan Academy dla młodzieży w wieku 14-17 lat, którego celem jest zmiana jakości życia, zapobieganie depresji i budowa własnej wartości, poprzez naukę osiągania indywidualnych celów.
Aby dowiedzieć się więcej odwiedź:
Marek Kamiński Academy
Fundacja Marka Kamińskiego
Entuzjasta nowych technologii, koncepcji Internet of Things oraz świata startupów. Koordynator wielu biznesowych wydarzeń dla setek osób oraz organizator kilkudziesięciu hackathonów. Co-founder & CEO CODE:ME, jednej z największych polskich szkół programowania oraz założyciel HACKER:SPACE Trójmiasto, otwartej technologicznej przestrzeni, poświęconej tworzeniu i rozwojowi innowacyjnych projektów. Hackerspace Trójmiasto jest obecnie jedną z największych technologicznych społeczności w północnej Polsce. Uczestnik PFR School of Pioneers, realizowanego we współpracy z University of Cambridge, międzynarodowego programu dedykowanego przedsiębiorcom i wizjonerom w obszarze nowych technologii.
Jest jednym z twórców Evenea - systemu rejestracji uczestników i sprzedaży biletów online, który został nagrodzony statuetką Aulera w 2011. Do maja 2018 roku Doradczyni Prezydenta Roberta Biedronia ds. Nowych technologii. Wcześniej budowała i zarządzała polską edycją największego na świecie akceleratora z Doliny Krzemowej - Founder Institute. Współorganizatorka spotkań branży IT LubCamp, Aula Polska Lublin oraz Startup Weekend Lublin. Ambasadorka Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter oraz laureatka nagrody Central European Startup Award dla Najbardziej wpływowej kobiety w startupach w Polsce. Ekspertka i jurorka w Chivas Venture, w ramach którego szuka startupów zaangażowanych społecznie. Aktywnie działa na rzecz Kobiet w biznesie będąc mentorką w programach akceleracyjnych takich jak: Startup Spark, Biznes w Kobiecych Rękach (Sieć Przedsiębiorczych Kobiet), TechLeaders ( Women in Tech).
Przedsiębiorca internetowy od 1998 roku. Uruchomił pięć startupów, dwa z nich są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Pomógł w rozwoju wielu spółek giełdowych i startupów o wysokiej wycenie (w tym Wirtualna Polska, Home.pl, Wakacje.pl, Travelplanet.pl i GetResponse). Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w biznesie, strategii, marketingu, projektowaniu, technologii i psychologii jest ekspertem w tworzeniu nowych lub ulepszaniu istniejących produktów cyfrowych. Ma wieloletnie doświadczenie w SEO i w analizie wydajności marketingu, interesuje się marketingiem i automatyzacją sprzedaży. Jest również zafascynowany projektowaniem graficznym, UX designem, typografią, sztuką nowoczesną i architekturą.
Od dziecka w IT. Założyciel firmy Neoteric, produkującej oprogramowanie dla start-upów i korporacji. Pomysłodawca 3 start-upów, które zebrały ponad 2mln zł inwestycji. Odpowiedzialny za strategię i program TechSeed, oferujący startupom akcelerację technologiczną w Gdańsku. Obecnie zaangażowany w budowanie zrównoważonego ekosystemu startupowego pod nazwą Startup Hansa.
Architekt Rozwiązań Chmurowych opartych o dane i sztuczną inteligencję w Microsoft, adwokatka programu grantowego Microsoft AI for Good. Absolwentka SGH na kierunku Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne w Ekonomii. Obecnie pracuje nad zdobyciem kolejnego tytułu naukowego w dziedzinie Data Science. Ekspert w zakresie cloud computing z naciskiem na uczenie maszynowe, analizę i wizualizację danych oraz zarządzanie tożsamością. Pasjonatka technologii skupiająca się na najnowszych rozwiązaniach AI i wprowadzaniu ich w życie.
Pasjonat nowych technologii od zawsze, a od kilkunastu lat pełnoetatowy programista. W swojej karierze współpracował między innymi z takimi firmami, jak Polska Press, GE Money Bank, nokaut.pl czy Bank BPH. Od kilku lat jest współwłaścicielem firmy Horde Technology zajmującej się wytwarzaniem nowoczesnych aplikacji webowych i mobilnych. Trener oraz współwłaściciel CODE:ME. Specjalista Java, Java EE, PHP.
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Pracował w różnej wielkości przedsiębiorstwach rynku transportowego oraz szeroko pojętych usług, w tym nauki, dydaktyki i technologii. Od czerwca 2017 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości – Inkubatora Starter. Ma duże doświadczenie w wykładaniu i nauczaniu studentów. W ostatnich latach prowadził zajęcia z ekonomiki transportu na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uczelni Łazarskiego oraz z negocjacji międzynarodowych i negocjacji w biznesie na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Obecnie jest wykładowcą międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz International Logistics and Supply Chain Management w Bałtyckim Ośrodku Logistyki Stosowanej w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.
Od prawie 20 lat współtworzy innowacyjne systemy informatyczne optymalizujące i wspierające efektywność działań Klientów i współpracowników. Pracował zarówno z korporacjami jak i z małymi przedsiębiorcami z Polski, Europy i Doliny Krzemowej. Obecnie wspiera zaspokajanie realnych potrzeb biznesowych dużych przedsiębiorstw w ramach największych w Polsce programów akceleracyjnych i wdrożeniowych, oraz rozwój przedsiębiorstw technologicznych w ramach działalności prowadzonej przez Rebels Valley. Jest Partnerem w funduszu inwestycyjnym NXT Ventures inwestującym w innowacyjne podmioty z branży ICT oraz nowych materiałów. W ramach programów doradczych i warsztatów dzieli się z przedsiębiorcami swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie prowadzenia, rozwoju i optymalizacji biznesu bazując na mierzalnych kryteriach.
Współtwórca i CEO międzynarodowego akceleratora Space3ac. Od 2014 roku zawodowo związany z działem inwestycji w funduszu Black Pearls VC. Zajmuje się kreowaniem i zarządzaniem programami akceleracyjnymi ze szczególnym nastawieniem na łączenie dużych przedsiębiorstw publicznych i korporacji z niewielkimi nowoczesnymi firmami typu startup. Jako wykładowca na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego przybliża studentom aspekty związane z budowaniem i rozwojem startupów. Stworzył autorską metodę oceny korporacyjnej gotowości do współpracy ze startupami - Startup Collaboration Readiness, a także narzędzia do prowadzenia burzy mózgów i generowania nowych pomysłów. Na co dzień działa na rzecz rozwoju polskiego ekosystemu startupowego, również poza granicami kraju. Mąż, ojciec, fan literatury grozy, gier planszowych i karcianych.
Doświadczony dyrektor przedsprzedażny i sprzedaży z udokumentowaną historią pracy w branży informatycznej. Specjalizuje się w sprzedaży doradczej, architekturze korporacyjnej, technologiach chmurowych i współpracy w międzynarodowych zespołach.
Współwłaściciel firmy Horde Technology zajmującej się wytwarzaniem nowoczesnych aplikacji webowych. Współwłaściciel oraz trener w CODE:ME. W swojej karierze współpracował i realizował projekty dla takich firm jak: Polskapress, Nokaut, Speednet czy Uniwersytet Gdański. Jego dewizą jest być otwartym i zawsze czerpać radość z tego co się robi. Specjalista JavaScript / Node.js, HTML 5, CSS 3, PHP, Java.
Miłośnik muzyki i automatyzacji. Koduje odkąd skończył 10 lat. Uwielbia tworzyć proste rozwiązania dla codziennych ludzkich problemów i automatyzować nudne czynności. Pracuje w branży IT od ponad 12 lat. Ma doświadczenie w zarządzaniu, programowaniu i DevOps. Jako konsultant współpracuje zarówno z wielkimi korporacjami, jak i małymi startupami, którym pomaga usprawnić działania (nie tylko w obszarze IT). Chętnie dzieli się wiedzą pisząc artykuły i prowadząc kursy programowania, jest również autorem kilku kursów na platformie Pluralsight oraz pracuje nad książką. Kocha słuchać muzyki, czytać książki i organizować wydarzenia. Rzadko bez okularów przeciwsłonecznych, nigdy bez słuchawek.
Prezes spółki DLabs tworzącej zaawansowane systemy IT oparte na Data Science, Machine Learning oraz Artificial Intelligence oraz DiabetesLab Poland wspierającej osoby chorujące na cukrzycę (aplikacja mobilna Suguard oparta na algorytmach sztucznej inteligencji). Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdańskiej. Doświadczenie zdobywał m.in w Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych (CERN) oraz w firmach takich jak GE i WoltersKluwer. Przemek łączy w sobie pasję do nauki oraz doświadczenie w biznesie, co pozwala mu na rozwiązywanie potrzeb biznesowych poprzez wyzwania technologiczne i innowacje.
Pracuje jako Partner Technology Strategist w Microsoft, jej specjalnością jest sztuczna inteligencja. Ma doświadczenie w zakresie uczenia maszynowego, szczególnie przetwarzania języka naturalnego, oraz w obszarach analityki i automatyzacji. Jej pasją są multidyscyplinarne projekty i łączenie dziedzin. Ukończyła Informatykę na Politechnice Warszawskiej, a obecnie studiuje filozofię. W kręgu jej zainteresowań znajduje się sztuczna inteligencja, kognitywistyka i filozofia umysłu.
Prezes Zarządu Klastra Interizon, największej na Pomorzu instytucji otoczenia biznesu z branży ICT. Pełni także funkcję Przewodniczącego Rady Inteligentnej Specjalizacji Pomorza „Technologie Interaktywne w środowisku nasyconym informatycznie”. Jest członkiem dwóch interdyscyplinarnych zespołów badawczych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, realizujących systemy informatyczne dla branży medycznej m.in. narzędzia do tworzenia modeli 3D z danych radiologicznych.
Posiada 14 lat doświadczenia w obszarze zapewnienia jakości oprogramowania. Miał okazję uczestniczyć w różnych projektach informatycznych od małych zespołów skupionych na portalach z grami online przez aplikacje webowe z zakładami sportowymi czy zakupami online po złożone systemy z sektora energetycznego. Obecnie pracuje na stanowisku Test Menadżera w sektorze bankowym. Od 2012 roku zaangażowany również w szkolenia innych. Jego specjalnością jest środowisko testowe, przygotowywanie testów i scenariuszy testowych, a także testowanie responsywnych stron mobilnych. Hobbystycznie zajmuje się technologią druku 3D i IoT. Zaangażowany w działalność trójmiejskiego Hackerpasce’u.
Trener, Service Designer w obszarze rozwoju i innowacji, pasjonatka łączenia ludzi, technologii i biznesu. Autor innowacyjnych programów i projektów edukacyjnych mających na celu doskonałość organizacyjną. Od 13 lat wspiera organizacje i ich liderów w tworzeniu rozwiązań i kultury zapewniających realizację celów i motywację pracowników. Wspiera projektowanie rozwiązań narzędziami i najlepszymi praktykami Metody Biegun Marka Kamińskiego.
W Microsoft jest odpowiedzialna za wdrożenie strategii marketingowej chmury Microsoft Azure na rynku polskim. Pasjonatka nowych technologii, szczególnie w obszarze analizy danych i sztucznej inteligencji.
Konsultant biznesowy ds. Danych i AI. Od 12 lat współpracuje z klientami Enterprise w firmie Microsoft, jest zaangażowany także w projekty transformacyjne.
Konstruktor, robotyk, ale również edukator i społecznik. Studiował filozofię na Uniwersytecie Gdańskim oraz nanotechnologie na Politechnice Gdańskiej. Członek zespołu studenckiego łazika marsjańskiego “LEM Mars Rover” oraz zespołu robota rolniczego “ŻukBot”. Dyrektor Hubu Innowacji Cyfrowych DIH4.AI, Prezez Stowarzyszenia Robotyków SKALP, administrator otwartej pracowni robotycznej w Gdańska. Ze sportów najbardziej lubi wygrywać hackathony i latać dronami wyścigowymi. W wolnych chwilach buduje anteny i poluje nimi na satelity.
Od 7 lat w szeroko rozumianej branży startupowej. Współpracował z wieloma instytucjami i startupami w Trójmieście, w styczniu 2017 przeniósł się do Krakowa, gdzie zarządza inkubatorem dla startupów w Krakowskim Parku Technologicznym. Jest członkiem zarządu Funduszu Zalążkowego KPT oraz rady Fundacji Wspierającej #omgkrk. Wspiera lokalny ekosystem startupowy #omgkrk organizując m.in. takie wydarzenia jak Startup Weekend Kraków, Pitching Fight Club, Startups2Students, czy Idea Development Camp.
Przyrodniczka z wykształcenia i zamiłowania. Współzałożycielka i prezeska Fundacji alter eko, członek Zarządu Stowarzyszenia Zielone Mazowsze. W organizacjach odpowiada m.in. za opracowanie i wdrażanie misji organizacji, opiniowanie projektów aktów prawnych, dotyczących środowiska naturalnego, koordynowanie realizowanych projektów i programów edukacji ekologicznej. Pełni funkcję przedstawiciela organizacji pozarządowych w komitecie monitorującym RPO woj. mazowieckiego. Specjalizuje się w tematach: gospodarka odpadowa (krajowy koordynator projektu: Monitoring wrażania ustawy odpadowej) i zanieczyszczenia powietrza (krajowy koordynator projektu: Świadomi dla czystego powietrza, członek Grupy Roboczej ds. Jakości Powietrza przy Ministerstwie Środowiska).
Architekt zorientowany na klienta. W Microsoft Services pomaga klientom w drodze do cyfrowej transformacji w obszarze Modern Workplace. Ma 15 lat doświadczenia na różnych stanowiskach, w tym: programista aplikacji, programista stron internetowych, inżynier wsparcia, trener, wykładowca, prelegent, lider technologii i architekt rozwiązań. W Microsoft od 2006 roku pracował dla ponad 100 różnych klientów w regionie EMEA. Pasjonuje się Digital Workplace rozwiązania biznesowe, Office 365, Teams, Power Platform i SharePoint. Aktywny mentor wspierający organizacje pozarządowe i członek programu Skils4Affrica. Interesuje się psychologią, ekonomią i innowacyjnymi sposobami, w jaki technologia może wspierać naukę i środowisko.
Microsoft CEE Partner Marketing Manager, współpracujący z partnerami i startupami w zakresie strategii GoToMarket. Pomaga w rozwoju projektów i biznesów.
Specjalista od robota NOA. Od ponad 20 lat programuje w Javie, coraz chętniej również w Kotlinie czy Darcie. Zajmuje się problemami na styku człowiek-system, obecnie dzięki NOA, również kontaktami człowiek-robot.
Przez ponad trzynaście lat pracy w IT zdobył doświadczenie w wielu technologiach i obszarach branży - od bycia administratorem, przez bycie programistą C#, Pythona czy Go, aż do szeroko pojętego devopsu. Budował zespoły i realizował projekty dla firm z wielu branż, o różnej skali - od korporacji do startupów. Jego filozofia podczas współpracy zakłada stworzenie zgranej i sprawnie współpracującej drużyny, stosującej narzędzia dobrane odpowiednio do stawianych przed nią wyzwań, a także dzielącej się wiedzą i wspomagającą się w zwiększaniu kompetencji. Ostatni punkt realizuje również prowadząc szkolenia z programowania oraz prezentując na lokalnych meetupach. Jest również współzałożycielem Icetek - młodego software house'u do zadań specjalnych, ukierunkowanego na tworzenie nowoczesnych aplikacji cloud-native i edge computing. Po godzinach zajmuje się sortowaniem klocków lego, komponowaniem muzyki elektronicznej i instalowaniem Kubernetesa na wszystkich urządzeniach posiadających procesor i dostęp do Internetu.
Od ponad 15 lat pomaga budować innowacyjność dzięki technologii i analizie danych. Tworzył i wdrażał jedne z pierwszych rozwiązań IoT (M2M) dla firm takich jak Saur Neptun Gdańsk, Instytutu Energetyki, Zarząd Transportu Miejskiego, Urząd Morski, Grupa Energa, PKP. Ekspert w obszarze sprzedaży i marketingu na rynku USA. Co-founder startupu Effictory (Industry 4.0 - Smart Factory). Absolwent wydziału ETI Politechniki Gdańskiej.
Współtwórca niezależnej, trójmiejskiej agencji BE7 brand affection agency, która prezentuje zupełnie nowe podejście do strategicznego tworzenia marek. Wyznacza nowe kierunki w kreacji, oparte na nowatorskich pomysłach, tworzonych zawsze dla spełnienia potrzeb konkretnego Klienta. Współautor metody brand affection polegającej na budowaniu afektywności marki.
Z zawodu i pasji Data Scientist - entuzjasta Big Data i deep learning specjalizujący się w systemach rekomendujących, wykrywaniu anomalii, analizie głosu i segmentacji obrazów. Ma doświadczenie w pracy nad wieloma projektami AI zarówno dla startupów, jak i dużych przedsiębiorstw z branży finansów, marketingu i e-commerce. Doradza im w zakresie wykorzystywania AI do zwiększania wartości biznesowej i budowania rozwiązań. Zapalony szachista i fan science fiction, uwielbia także piesze wycieczki.
Od kilkunastu lat zamienia pomysły w działanie, głównie w branży obuwniczo-modowej. Współodpowiedzialny za wskrzeszenie marki Sofix - najstarszej polskiej marki obuwia sportowego, przeznaczonego do chodzenia na co dzień (zwanych dziś w skrócie sneakersami). Współtwórca marki eko-sneakersów Frootwear. Buty wykonane są z wegańskich komponentów, w tym cholewki z włókien ananasa lub jabłek. Entuzjasta ideologii „Żyj w poprzek”.
Absolwentka University College London. W Departamencie Rozwoju Innowacji PFR, odpowiada m.in. za programy edukacyjne dla przyszłych przedsiębiorców. Wiedzę z zakresu biznesu i nowych technologii zdobywała w agendach ONZ i startupach. Współtwórczyni Poland 2.0 Summit wspólnie z Polakami studiującymi zagranicą.
Manager w Departamencie Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju, w którym odpowiada za działania edukacyjne skierowane do innowatorów, m.in. poprzez projekty takie jak Projektanci Innowacji PFR oraz Szkoła Pionierów PFR. Poprzednio była odpowiedzialna za strategię marketingową i międzynarodową ekspansję start-upu Inteliclinic - twórców maski Neuroon, pracowała również m.in. w agencji PR, a także w departamencie marketingu BMW Group Polska.
Szymon Byliński jest dyrektorem Departamentu Elektromobilności i Gospodarki Wodorowej w Ministerstwie Klimatu. Jako pracownik Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Energii, Ministerstwa Aktywów Państwowych, a następnie Ministerstwa Klimatu zajmował się regulacjami dotyczącymi rynku paliwowego, infrastruktury paliw alternatywnych oraz jakości paliw. Jest współautorem kluczowych dokumentów dla rozwoju elektromobilności w Polsce: ustawy z dnia 11 stycznia o elektromobilności i paliwach alternatywnych, Krajowych ram polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Obecnie jako dyrektor Departamentu Elektromobilności i Gospodarki Wodorowej jest odpowiedzialny za tworzenie strategii wodorowej oraz wdrażanie działań ściśle związanych z pojazdami zeroemisyjnymi, których celem jest wsparcie rozwoju rynku elektromobilności i innych paliw alternatywnych w Polsce.
Od ponad 20 lat związana z sektorem edukacyjnym, a od 2010 w Microsoft odpowiedzialna za całokształt działań w tym segmencie rynku. Vice Przewodnicząca Komitetu Cyfrowych Technologii w Edukacji w ramach PITT i członek grupy eksperckiej ds. kompetencji cyfrowych społeczeństwa przy Ministrze Cyfryzacji. Jej priorytetem jest rozwijanie innowacyjnych projektów edukacyjnych z wykorzystaniem najnowszych technologii. Jest szczególnie zaangażowana w budowanie środowiska innowacyjnych nauczycieli i edukatorów w Polsce poprzez umożliwienie im dostępu do najnowszych narzędzi cyfrowych jak i społeczności liderów edukacji z całego świata. Jako kluczowy cel w tym obszarze stawia sobie propagowanie rozwoju kompetencji cyfrowych w nauczaniu wśród polskich edukatorów każdego szczebla. Współpracuje z instytucjami publicznymi szczebla centralnego i regionalnego oraz placówkami edukacyjnymi w zakresie wykorzystywania TIK w nauczaniu i zarządzaniu edukacją
Wojciech Tyborowski jest zaangażowany w rozwój regionu od początku swojej kariery. Obecnie dyrektor Invest in Pomerania, regionalnej inicjatywy non-profit, która przyciąga i pomaga biznesom w regionie, jest odpowiedzialny za kierowanie zespołem zajmującym się promocją regionu jako fantastycznego miejsca dla biznesu i zatrudnienia. W tym roku Invest in Pomerania świętuje dekadę doskonałości i ponad 100 udanych inwestycji. Wojciech wcześniej pracował dla ABSL i ACCA w Polsce
Zdobywca biegunów, założyciel Fundacji i Marek Kaminski Academy. Jako pierwszy na świecie zdobył oba bieguny Ziemi w ciągu jednego roku, bez pomocy z zewnątrz, za co został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa. Inspiruje setki tysięcy ludzi w Polsce i na świecie poprzez książki, filmy, podcasty, webinary i programy trenerskie. Stworzył Marek Kamiński Academy, której misją jest promowanie wiary w potencjał ludzki i budowanie odporności psychicznej. Daje sprawdzone narzędzia do zmiany i osiągania celów, które od 20 lat zmieniają życie dziesiątek tysięcy ludzi i pomagają w rozwoju osobistym i biznesowym. Założyciel Fundacji oraz pomysłodawca międzynarodowego programu transformacyjno-rozwojowego Life Plan Academy dla młodzieży w wieku 14-17 lat, którego celem jest zmiana jakości życia, zapobieganie depresji i budowa własnej wartości, poprzez naukę osiągania indywidualnych celów.
Aby dowiedzieć się więcej odwiedź:
Marek Kamiński Academy
Fundacja Marka Kamińskiego
Wojciech Życzyński odpowiada za strategię sprzedaży rozwiązań Microsoft do segmentu Klientów Kluczowych, firm Małych i Średnich oraz współpracę z kanałem partnerskim. Z branżą IT związany jest od kilkunastu lat. Do polskiego zespołu Microsoft dołączył w 2008 roku. Początkowo odpowiadał za rozwój dystrybucji oraz kanału partnerskiego. Jako Small Medium Business Lead odpowiadał za sprzedaż w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, w szczególności rozwiązań chmurowych Microsoft. Następnie pełnił rolę Public Sector Lead koordynując obszar sprzedaży i marketingu w sektorze administracji publicznej. Zarządzał również inicjatywą CityNext, która koncentrowała się na wykorzystaniu rozwiązań Microsoft do zwiększenia efektywności funkcjonowania ośrodków miejskich i poprawy komfortu życia mieszkańców. Przed objęciem obecnego stanowiska odpowiadał za koordynację działań sprzedaży i marketingu w zakresie oferty chmurowej Microsoft oraz rozwój biznesu w nowych obszarach, a także pełnił obowiązki Dyrektora Marketing & Operations.
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Pracował w różnej wielkości przedsiębiorstwach rynku transportowego oraz szeroko pojętych usług, w tym nauki, dydaktyki i technologii. Od czerwca 2017 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości – Inkubatora Starter. Ma duże doświadczenie w wykładaniu i nauczaniu studentów. W ostatnich latach prowadził zajęcia z ekonomiki transportu na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uczelni Łazarskiego oraz z negocjacji międzynarodowych i negocjacji w biznesie na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Obecnie jest wykładowcą międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz International Logistics and Supply Chain Management w Bałtyckim Ośrodku Logistyki Stosowanej w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.
Entuzjasta nowych technologii, koncepcji Internet of Things oraz świata startupów. Koordynator wielu biznesowych wydarzeń dla setek osób oraz organizator kilkudziesięciu hackathonów. Co-founder & CEO CODE:ME, jednej z największych polskich szkół programowania oraz założyciel HACKER:SPACE Trójmiasto, otwartej technologicznej przestrzeni, poświęconej tworzeniu i rozwojowi innowacyjnych projektów. Hackerspace Trójmiasto jest obecnie jedną z największych technologicznych społeczności w północnej Polsce. Uczestnik PFR School of Pioneers, realizowanego we współpracy z University of Cambridge, międzynarodowego programu dedykowanego przedsiębiorcom i wizjonerom w obszarze nowych technologii.
Czy podoba Ci się Idea Hack4change?
Chcesz wesprzeć nas merytorycznie podczas wydarzenia i pomóc naszym uczestnikom podczas sesji mentorskich? Może widzisz dla siebie przestrzeń podczas warsztatów wprowadzających w tematykę hackathonu?
Jeżeli tak - koniecznie zgłoś się do nas!